hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2014.11.23. 16:39 hajnalicsillag

végre újra válogatott meccsen!

Mielőtt elkezdtem írni ezt a bejegyzést, direkt előszedtem a kis kincses dobozomat - amelyben az egykori belépőjegyeket, karszalagokat, stb.-ket emlékként őrzőm -, ahol bizony megtaláltam, hogy mikor voltam kint utoljára a magyar férfi válogatott focimeccsén. 2009-et írtunk, azaz 18 éves voltam, de bizony az első ilyen meccs élményeim még 16 éves koromból származnak. Láttam a magyarokat Málta és Moldova ellen is játszani - utóbbiról még mindig a fejemben a kép, amely szerint körülöttem az egész szektor ordította: ki nem ugrál büdös román, hej, hej! - na hát igen... És valamilyen hihetetlen módon egyszer képes voltam kiadni 4000 Ft-ot (amit még most is sok pénznek tartok, és sajnálok egy jegyért) egy Magyarország-Portugália meccsért, de ha emlékeim nem csalnak, akkor megérte az árát. Ez volt az a korszakom, amikor kézimeccsre, vízilabdára, és még MB1-es foci rangadóra kimentem (Újpest meccsre, sosem felejtem). Szerettem szurkolni a magyaroknak, és mindig izgalmasnak tartottam ezeket a küzdelmeket, főleg ha igazi tétre ment. Evi - középiskolai padtárs barátnőm - szerettette és ismertette meg velem ezt a világot, azóta is örök hála neki ezért!

Aztán az elmúlt években vagy nem láttam értelmét kimenni a meccsekre, vagy pedig nem volt kivel, illetve mindig közbejött valamit. De idén megváltoztak a dolgok, kezdve a 2 hetes vízilabda EB jelenlétemmel, aztán a múltkori bajnoki meccsekkel. Igazából a győri kézilabda csapatot akartam megnézni mikor Vácon játszottak, de végül akkor volt a vízilabda BL selejtező, és azt értékesebbnek ítéltem. Már a szeptemberi Észak-Írország elleni selejtezőre is ki akartam menni, de Apára hallgatva meggondoltam magam. Ő a huligánokkal érvelt, de én sosem találkoztam konkrét huligánokkal a meccsek során, meg amúgy is úgy tekintek rájuk, mint szurkolótársak, szóval bennem semmilyen félelem nincs, ha a válogatott meccseire gondolok. Végül még sem mentem ki, de nem is bánom, szörnyű meccs volt. Most viszont a megváltozott körülmények miatt (köszi Dárdai!), mindenképpen ki akartam menni legalább a finnek elleni meccsre, hogy szurkoljak a magyaroknak. Most már ki kell váltani a szurkolói kártyát, mert csak így lehet jegyet venni, ami nagyon dühítő amúgy, de mondtam, hogy nem engedem, hogy ezen múljon.. ráadásul a meccs a névnapom másnapján volt, szóval ezzel ünnepeltem!

IMG_20141114_194602.jpgAz átadott Groupama Aréna nagyon király, de tényleg! Kulturált, jól átlátható, könnyen megközelíthető, és szép. Mivel eladták az összes jegyet, így gondoltam időben (kb. 1,5 órával a kezdés előtt) kimegyek, nehogy a több ezres tolongó tömeg miatt lecsússzam a kezdésről. Hát, felesleges volt, mert kb. 2 perc alatt bejutottam. Mindegy, így legalább volt időm körbenézni, meg ugye a kezdés előtt kijönnek a játékosok bemelegíteni a pályára, így történt valami izgalom. A kezdésre még nem telt meg az egész stadion, de körülöttem már mindenki megérkezett. A kapu mögé, a B szektorba vettem jegyet, szerintem ez a legjobb hely, innen mindent lát az ember és a szurkolás nagy része is innen indul ki. Itt nem ülnek az emberek, és nem csak néha kiabálnak be egy RIA-RIA-HUNGÁRIA!-t. Már nagyon vártam ezt a meccset, és jó érzés volt ott lenni, több ezer magyarral együtt énekelni a Himnuszt, és persze szurkolni a válogatottnak! Nem mondom, a játék tényleg nem volt szép az első félidőben, de a körülöttem lévők beszólásai, taktikai utasítása és némely vicces elszólás igazán szórakoztatóvá tette az unalmasabb perceket is. A második félidő végén szerencsére jött a dráma, és a gólt látva mindenki ugrált, összeölelkezett a mellette állóval, vagy éppen hangosan ordított. A vezetést biztosító gól megszerzése után a közönség is felélénkült és a korábbiakban nem tapasztalt hangerővel és lelkesedéssel támogatta a magyar válogatottat. A végeredmény végül 1-0 lett, de ez nekünk ebben a helyzetben tökéletesen megfelel.

[bocsi a rossz minőségű képekért, de csak telefonnal lehet.] ez a bevonulás utáni pillanat, amikor elhangzik a két Himnusz. Szemben a sarokban az 1000-1200 fős finn szurkolótábor, akik végig énekeltek és buzdították a csapatukat.
IMG_20141114_204022.jpg
egy pillanatkép a meccs közben.
IMG_20141114_204825.jpg
és a lefújást követően a játékosok megköszönik a szurkolást [a két fénycsík a betört kamerámnak köszönhető.]
IMG_20141114_223825.jpg
A meccs végén lassan araszolva kijutottam a lelátóról majd a stadionból, ahol a metró felé vezető úton a magyar szurkolók örömittasan idézték a meccs egy-egy fényesebb pillanatát, míg a finnek elfogadva az eredményt bandukoltak, hogy a szállodájukba érjenek. A két nemzet között amúgy semmilyen feszültség nincs, amit az is bizonyít, hogy együtt mentünk le a metróhoz az aluljáróba, ahol bár több tucat rendőr volt, a két szurkolótábor mégis békésen viselkedett egymással. Egy metróban utaztunk, a finnek végig énekeltek, néha felhangzott egy-egy ria-ria-Hungária, de amúgy semmilyen olyan megnyilvánulás nem volt, amely a két nép barátságtalanságára adna okot. Nagyon örültem, hogy kimentem, és biztosan lesz folytatás, a jövő tavaszi görög-magyar már be is van tervezve egy szurkolótárssal! :)

Szólj hozzá!

Címkék: személyes foci öröm magyarok élmény válogatott szurkolás focimeccs


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr46924859

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása