hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

• hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2013.05.11. 01:42 hajnalicsillag

harmadik napja Belgiumban.

521570_596229867054748_1840716068_n.jpgEmlékeztek még a kalandos sztorimra, amit április elején éltem meg Belgium utcáit járva? Nos ha igen, akkor örömmel jelentem, hogy megérkezett az újabb rész, melyben ismét nem mindennapi kirándulásunkról olvashattok. Harmadik nap ugyanis eljutottunk stoppal Brugge-be, ahol este nem volt szállásunk...

Péntek reggel volt, borús idő, az utcák pedig üresek voltak. Valószínűleg már mindenki munkában volt, vagy csak mi jártunk kevésbé mozgalmas városrészeken. Megpróbáltunk visszatalálni a központba, hogy világosban is megnézzük mindazt, amit előző este megcsodáltunk. Nem tudtuk az útvonalat, csak mentünk és mentünk. Megkérdeztünk egy járókelőt, aki beküldött minket egy hentesboltba (vagy inkább vágóhídra, ott kaszabolták az állatkákat a vásárlók előtt), hogy mi hogy merre. Végül útbaigazítottak. Beértünk a óváros központjába, ahol reggelről épp egy használt cikkes - olcsó árus - édességkirakat volt. Túlságosan nem néztünk körbe - egyrészt mert tömeg volt, másrészt nem is nagyon érdekelt. 48113_596231653721236_14497413_n.jpgAz édességpultnál viszont körbe néztünk, mert iszonyú olcsó volt minden és kb. egy bőröndnyi kaját össze tudtunk volna vásárolni - csak nem tudtuk hova rakni. Szóval csak egy-két dolgot vettünk, aztán valami olcsó reggeliző hely után néztünk, ahol van net is. Végül a Mekiben kötöttünk ki, ahol meleg is volt, viszonylag kevés pénzből meg tudtunk reggelizni, és még ingyen wifire is leltünk. Na meg ott volt a kilátás is. Ittam egy meleg teát, közben töltögettem fel Nektek a képeket, hogy lássátok merre voltunk. Kb. két órát ülhettünk ott, majd délidőben tovább álltunk. Bementünk pár templomba, amelyek ingyenesen látogathatóak, és amiből jó pár van ott egy rakáson. Monumentális nagyságúak voltak, és mindegyikben nagyon-nagyon hideg. Az egyikben élőben hárfázott egy bácsi, aminek a hangja betöltötte az egész építményt. Igazán hangulatos volt. Kifelé sétálva a városból még fényképezkedtünk néhányat, vásároltunk néhány szuvenírt, majd visszatértünk a kiindulópontra, ahová egy nappal ezelőtt megérkeztünk.

Visszaérve a Bibliotek és a bevásárlóközpont háromszögébe, elkezdtünk gyalogolni az út mentén, hogy kiérjünk az autópálya előtti szakaszhoz, ahol újra stoppolhatunk magunknak egy utat. Brugge-be szerettünk volna eljutni, amit a helyiek csak Brüss-nek ejtenek, vagy még franciásabban, de volt amikor nem értették, csak a Brugge-t. A lényeg, hogy stoppoltunk és csak néhány percet kellett várni, hogy megálljanak az első autók. Megálltak fiatal srácok, két lány egy másikkal, biciklit szállító család, stb. de mindegyikük Antwerpenbe ment, nekünk meg az nem volt jó, mert a másik irányt volt. Végül, kb. 15-20 perc elteltével megállt egy nő, aki bár a tengerhez tartott, mégis felvett és elvitt minket. Nagyon kedves hölgy volt, mondta hogy ő Angliából származik, de most már Belgiumban dolgozik és él a családjával. Az összes stoppolónk közül vele beszélgettünk a legtöbbet. Ő is átirányította a GPS-t, hogy bevigyem Brugge centrumába.
40821_596235270387541_1043045391_n.jpgA tengertől mindössze 15-20 km-re fekvő kisvárosba délután 5 körül értünk. Brugge úgy néz ki, mint valami téglagyár. Legalábbis azon a részén, ahol kitett a kedves sofőrünk; minden téglából van. Mivel nem volt térképünk, és nem tudtuk mi hol van - egyáltalán mit akarunk megnézni -, így céltalanul elindultunk befelé a városba. Nagyon idilli környezet az egész (nézzétek meg a képeken), sokkal hangulatosabb, mint bármelyik másik belga város. A helyet egy folyó - vagy inkább csatorna - szeli ketté, amelyet kis házak kísérnek végig a parton.

Sétánk során végül rátaláltunk a Brugge középkori részének modern változatára, azaz régi templomok és épületek között bevásárlóutca olyan márkákkal, mint amik itthon a plázák kínálatát bővítik. Érdekes párosítás volt. Kezdett esteledni, mi pedig éhesek voltunk és egyre jobban fáztunk a hideg szél miatt. 548946_596272287050506_1283384372_n.jpgValami kajáldát kerestünk, ahol olcsón tudnánk vacsorázni, és még wifi is van, de mondhatni szinte lehetetlen azon a részen, meg kb. egész Belgiumban ilyet találni. Végül beültünk egy ilyen gyorskajálda szerűségbe, ami bár csak belga viszonylatban volt olcsó, de legalább éjjel-nappal nyitva volt, és még fél óráig ingyen wifit is adott. Na de miért is volt szükségünk egy ilyen helyszínre péntek este 7-8 óra tájékában? Mert bár eljutottunk a kitűzött városba a kitűzött napon, de nem volt szállásunk aznap éjszakára. Bár couchsurfing-en írt néhány ember, hogy szívesen befogadnak minket a szomszédos városban, vagy valahol ott a környéken, de valamelyiktől Zsuzsi nem kérte el a számát, valamelyik meg nem reagált a levélre. Aznap pedig már hiába írtunk nekik, nem nézték az oldalt, és így az üzenetünket se. Mikor wifi közelbe kerültünk, akkor ilyen last minute csoportokba próbált Zsuzsi helyet szerezni nekünk, de senki nem írt. Három lehetőség állt fent: vagy elmegyünk megkeresni egy a városban lévő hostelt - ahol a net szerint volt szabad hely 15 euróért fejenként, vagy maradunk ott (vagy egy másik éjjeli-nappali helyen) és éjszakázunk, vagy pedig visszamegyünk a német sráchoz Gentbe akinél aludtunk, mivel ő eleve úgy készült, hogy két napot maradunk ott.

Eközben otthonról már hívtak, hogy ott vagyunk-e már az aznapi szállásunkon. Mikor mondtam, hogy nem, mivel nincsen, akkor nővérem nagyon kiakadt. Mi az hogy nincs hol aludnunk, keressünk magunknak azonnal szállást, stb. Miközben tesóm veszekedett velem a telefonban, és átéreztem a helyzet súlyosságát, ráadásul az előző nap levett pénzemet se utalták vissza a biciklisek (amit a szüleim gyűjtöttek a kártyára még a tandíjamra), akkor majdnem ott helyben elsírtam magam. Teljesen kibuktam, Zsuzsi is feszült volt, és már szinte mi is veszekedtünk ezen az egészen. [Mikor még utazás előtt apáék imádkoztak értem itthon, akkor nem értettem, hogy miért mondják azt, hogy legyünk meg jól Zsuzsival, békesség legyen közöttünk, stb. Én meg akkor elgondolkodtam, hogy hát miért kérnek ilyet a szüleim, ugyan miért vesznénk össze, vagy milyen probléma lehetne közöttünk? erre tessék.] Igazából az volt a probléma, hogy már nagyon kimerültek voltunk, és bár bírom az éjszakázást, de abban az állapotban alig bírtam volna pár órát, ráadásul másnap ugyanúgy várt ránk az egész napos séta, bolyongás, és még a reptérre is ki kellett jutnunk este. Na meg otthonról is jött a "nyomás", nem hazudhattam nekik. De ne aggódjatok, mert megoldódott a helyzetünk, méghozzá csodálatos módon. Mondtam Zsuzsinak, hogy a hostel drága és nagyon lutri, inkább menjünk vissza Gentbe a német sráchoz (úgyis várt minket második nap is), mert péntek 7-8 óra után úgy is van kedvezmény a vonatra és biztos olcsóbban megússzuk. Így egy ott vacsorázó fiatalt lányt megkérdeztünk, hogy kb. mennyi lehet a vonat és mikor indul az utolsó, majd szinte rohanásba kezdtünk, hogy a közel fél órás gyalog utat megtegyük 15-20 perc alatt. Néha útbaigazítást kellett kérnünk, de sikeresen elértünk egy vonatot még este 10 előtt (ami mint kiderült nem is az utolsó volt), így azzal robogtunk vissza Gent felé (a jegy közel 7 euró volt, ha jól emlékszem).

Bő fél óra vonatozás, és néhány megálló után újra Gent városában voltunk. Számunkra ez a pár órát jelentette Brugge látványát - sajnos. Útközben leértekeztük, hogy szeretnénk újra szállást kérni újdonsült német barátunktól, viszont kiderült, hogy aznap este nincs otthon. Írta sms-ben, hogy átment az egyik barátjához filmet nézni, de menjünk mi is oda, és majd ott is alszunk. Hm, hát nem tudtuk mire gondoljunk és számítsunk, de bíznunk kellett benne, és nem is volt más lehetőségünk. Szóval imák közepette megkerestük azt a címet, amit megadott, majd becsengettünk. Meglepetésünkre egy fiatal lány nyitott ajtót. Kiderült, hogy a házban egy fiatal német pár él, akik jóbarátai a mi előző éjszakai szállásadónknak. Nagyon kedvesen fogadtak minket! Éppen James Bond legújabb filmjét, a Skyfall-t kezdték el nézni, és kérdezték, hogy akarjuk-e velük nézni, vagy már fáradtak vagyunk. Bár utóbbi jobban igaz volt ránk, illetlenség lett volna csak úgy a betoppanásunk után eltűnni. Így a három német fiatallal angol nyelven végignéztük a filmet, amelynek kb. hajnali egy után volt vége. Ekkor megmutatták hol a fürdőszoba, és hol fogunk aludni (a tetőtérben készítettek nekünk egy kényelmes kis fekhelyet - ahol bár szintén nem volt fűtés, de vastag takarókat kaptunk, így nem fáztam), majd ők elvonultak. Nem tudom hány óra volt, mire ténylegesen lefeküdtem, de ez volt a nem tudom hanyadik isteni csoda. Annyira hálás voltam, hogy van hol aludnunk, ahol nem fázunk, kipihenhetjük magunkat valamennyire és ráadásul ingyen (ha a vonatjegyet nem nézzük). Az első pozitív benyomásunk pedig csak tovább fokozódott másnap reggel. De erről később, hiszen az utolsó nap sem telt el kalandok és furcsa fordulatok nélkül...

komment

Címkék: személyes beszámoló élmény idegenek hála városnézés couchsurfing Belgium Brugge Gent

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.