hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2012.12.15. 00:45 hajnalicsillag

a lelkiismeretem hatása.

Tegnap (csütörtökön) hamar végeztem, és el akartam menni egy JYSK-be, venni valamit karácsonyra. Kinéztem, hogy a sulitól hol van a legközelebbi üzlet, majd felültem a villamosra, és elutaztam, illetve elgyalogoltam oda. Mikor megérkeztem, akkor döbbentem rá, hogy az egy bevásárlóközpontnál van úgy mond (mármint sok üzlet egy helyen), szóval benéztem ide is, oda is - nagyon szeretek nézelődni, és új helyeket felfedezni.
A lényeg, hogy volt ott egy lottózó, és megkérdeztem, hogy lehet-e telefon egyenleget feltölteni. Mondta a nő, hogy persze meg minden. Bediktáltam a számom és nyomogatta ott a gépet, közben kártyával fizettem is egyből. Aztán nézem a számlát, 3000 Ft-tal töltötte fel a néni, de 1500 Ft-ot vett le a kártyámról (ennyivel akartam feltölteni). Jött is egyből az sms a telefonomra, hogy levette pénzt a kártyámról, de a duplája lett rátöltve. Kérdezem a nénit, hogy most mi a helyzet. Hát ő félrenyomta véletlenül, már nem tud mit csinálni. Mondja nekem, hogy bukott 1500 Ft-ot, és hogy használjam egészséggel. Megköszöntem és eljöttem, de még nem az üzletből. Rosszul éreztem magam és nem tudtam mitévő legyek. Mert oké, az igaz, hogy az ő hibája, ő nyomta rosszul, de akkor is igazságtalannak éreztem, hogy emiatt neki legyen kevesebb pénze. Mert lehet, hogy másnak nem sok az az 1500 Ft, de nekem az, meg szerintem neki is. Főleg, hogy én a havi ösztöndíjamból gazdálkodok, "abból élek", abból voltam Bécsben, abból veszek magamnak ruhát, abból csinálok cipősdoboz ajándékot, abból karácsonyozok, és abból töltöm fel a telefonomat is. Szóval azért nem mindegy. De egyszerűen szörnyen éreztem magam, lelkiismeretfurdalásom volt, hogy a néninek kevesebb pénze lesz, és pont ebben az időszakban. Így egy megerősítő telefonbeszélgetés után (szükségem volt bölcs tanácsra) visszamentem a lottózóba, és mondtam a néninek, hogy vonja le az összeg másik felét is, mert nem akarom, hogy miattam legyen kárja, meg kevesebb pénze.. ráadásul úgy, hogy én járok jól egy "becsapással". A néni mondta, hogy beteg és kicsit szét van csúszva, meg új a rendszer, ezért nyomta félre, de megköszönte, meg hálás volt, hogy visszamentem és kifizettem. Én pedig a számlámon kevesebb pénzzel, de komolyan mondom, hogy boldogan jöttem el onnan. Most biztos sokan azt gondolják, hogy milyen hülye voltam, hisz jól jártam volna, de volt bennem egy visszatartó erő - a lelkiismeretem - aminek örülök. És ezt most tényleg nem azért írtam le, hogy fényezzem magam, hanem egy példaként, tanulságként, hogy néha "apró dolgok" is mennyit tudnak adni nekem, és másoknak is. Valamint jó érzés becsületesnek lenni. Az ösztöndíjamat pedig ajándékból kaptam - és kapom - egy csodaként, még ha csak egy kisebb összeg is havonta, számomra sokat jelent. Ha másképp nem is, legalább így tudom felhasználni, mert tényleg másokra költeni, meg másokat megajándékozni sokkal jobb. A pénz meg nem minden, tudom, hogy visszakapom áldásban, vagy amire éppen szükségem lesz. :)

Szólj hozzá!

Címkék: tévedés tanulság lelkiismeret lottózó telefonfeltöltés


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr164966178

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása