hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2012.07.03. 15:18 hajnalicsillag

első egyetemi év pipa, kegyelemből.

Múlt héten véget ért az egyetemen a vizsgaidőszak, ha sikerült minden vizsga, ha nem. Hála Istennek meg lett minden tantárgyam, de erről később. Az iskolakezdésről és az első félév nehézségeiről már elég sokat írtam, így inkább a második félévet boncolgatnám kicsit. Lelkesen indultam neki, már ismertem szinte minden csoporttársamat - vagy legalább a nevüket tudtam -, és úgy gondoltam ez a pár hónap gördülékenyebben fog menni. Tévedtem.

Az iskolánk nem túl híres a tájékozottságáról és az ügyintézéséről, hogy finoman fogalmazzak, így már a tárgyfelvételnél problémák adódtak. Ezen túllendülve február elején már az első órákra jártunk, ahol szembesültem azzal, hogy bizony ez nem lesz könnyű menet. Az elmúlt hónapjaim kb. úgy néztek ki, hogy hétközben reggeltől estig az egyetemen voltam (reggel 7:15 indultam el itthonról és este fél 9 után értem haza); volt, hogy folyamatosan 4-5 előadásom volt. Amit végigülni nem olyan élvezetes, hát még koncentrálni és jegyzetelni. Emellett persze rengeteg beadandót kellett írni, így a hétvégéim azzal teltek, hogy tanultam és írtam. Rengeteg dologról le kell mondanom (gyüli, konfi, koncertek, barátok), hogy ne csússzak el a határidőkkel és időben leadjak mindent. Hiába, felvettem 39 kreditért 15 tárgyat + angolt, hogy legyen esélyem az államira. Itthon is elég sokszor kiakasztottam a családot, látták rajtam a feszültséget, és hogy mennyi mindenre oda kell figyelnem. Végül elérkezett május közepe, és lezárták a lezárható tantárgyakat. Sok érdekes dologról hallottunk, tanultunk; pl. volt egy olyan órám, aminek 'rádiós műsorkészítés' volt a neve. Ezt egy idős ember tartotta, aki régóta dolgozik a rádiós szakmában és nagyon jó fej, de ugyanakkor követel is. Az ő órái voltak az egyik kedvencem, legtöbbször a beszédről és az olvasásról, műsorokról beszélgettünk. Mindenkinek elmondta, hogy milyen a hangszíne, hibásan beszél-e, olvas-e, meg ilyenek. Bár nem készülök rádiós pályára, de azt mondta nekem, hogy jó a kiejtésem, csak a hangsúlyozással vannak problémáim. Ő már csak tudja! Aztán volt újságírás óránk, jog, szociálpszichológia, Bibliaismeret, szociológia, politológia, meg az a szörnyű etika.

Szóval május harmadik hetében járunk. Mivel 2 vizsgát beadandóval letudtunk, ezért 5 vizsga (2 szóbeli, 2 írásbeli, 1 online) maradt hátra. Ezeket júniusra vettem fel, hogy fel tudjak készülni. Első a legnehezebb volt az etika, annál a tanárnál, akinél tavaly is csak az UV-n csúsztunk át egy kettessel. Idén sem vártam semmi jót, csak reménykedtem és közel 2 hetet tanultam rá. Szóbeli volt, már a látványától is leblokkoltam, megbuktam. Egy ilyen kudarc után nehéz összeszednie magát az embernek, főleg ha belegondol, hogy még 4 vizsga + UV áll előtte. De nem értem rá keseregni, mert egy hetem volt, hogy egy szóbelire és egy írásbelire felkészüljek, az online-nal nem foglalkoztam túlságosan. A jogban teljesen kiakasztottak a latin kifejezések és a törvények, szociológiában pedig a rengeteg évszám, név, számadat. Elérkeztek a vizsgák. Egyszerűen annyira kegyelemből mentem át az egészen. Tényleg szocit csak olvasgattam szinte és kihúztam az első tételt (amit azt hiszem a legjobban tudtam) és 4-est kaptam, jogból pedig az egyik kifejtősnél az abszolutista államot kellett összehasonlítani a mondernnal, amit pont bemagoltam, illetve olyan latin kifejezésre kérdezett rá a tanár, amit külön megtanultam. Sajnos a tesztes rész nem ment annyira jól, és az alaptörvényben sem tudtam mindent kiegészíteni, így csak egy hármast kaptam, de én ennek is örültem. Ezután még mindig várt rám 2 megmérettetés, ráadásul pont úgy, hogy kedden mentem pszichológiából és szerdán UV. Mivel azonban pszcihoból a tanár nem tartott órát (nekünk kellett előadásokat csinálni), ezért feladott 2 könyvet - kb. 600 oldal, hogy abból készüljünk fel, de semmi konkretizálás.. Nekiláttam olvasni, de hát pár nap alatt nem lehet ennyit felfogni és feldolgozni. Bementem és pont olyan kísérleteket kaptam kifejtésre, amit nem tudtam, vagy csak sejtésem volt róla. 2 nappal később ígérte a tanár az eredményt, addig kész voltam, úgy éreztem hogy gyenge kettes, ami elég égő. De nem foglalkozhattam ezzel, hiszen másnap újból etikára kellett mennem. Maradt egy fél délutánom a felkészülésre, de annyira fáradt voltam és fájt a fejem, hogy olvasni sem volt energiám. Mindenesetre próbálkoztam éjjel, reggel, útközben, két ima között. Úgy voltam, hogy lesz ami lesz, megpróbálom, csak ne legyen olyan megalázó a helyzet, mint a múltkor. Sokan vártak, volt aki nem próbálta meg, volt aki megpróbálta és egyes, és a legjobb eset a kettes volt. Utolsó három emberben voltam, tiszta ideg voltam, át se olvastam mindent, de már nem volt kedvem és mindenből elegem volt, bementem és húztam. Platón és Arisztotelész. Leültem, úgy éreztem tudni fogom. Aztán mikor a tanár elé kerültem ismét jött megint azzal, hogy nem olvastam el a könyvet (megkérdezte milyen színű a borító...), mindenbe belekötött, semmi nem volt jó neki. Akartam neki beszélni a lélek hallhatatlanságáról, erre azt mondta, hogy ő ezt nem is adta fel, stb. (a fél olvasmány erről szólt), és nem engedte, hogy erről bármit mondjak, pedig erről tudtam a legtöbbet, még konkrét példákat is írtam. Na, gondoltam, itt a vég. Ha erről nem hagy beszélni, másról nem tudok neki egy kettest összehozni. Kérdezgetett is, amire szintén nem nagyon tudtam a válaszokat, végül kinyögte: egy elégséges tudok adni erre. Kettes?? JÓ. :D:D:D majdnem elsírtam magam komolyan mondom, már temettem magam, a félévemet, meg ezt az egész tárgyat. Tudtam, hogy kegyelemből volt. De még mindig nem nyugodhattam meg, hiszen nem volt meg a pszichológia eredményem. Már abban is belenyugodtam volna, hogy nem sikerül és majd a következő félévben megcsinálom, hiszen ez nagyon piti tárgy, csak magamnak köszönhetem, ha elbénázom. Másnap reggel írják a többiek, hogy neptunon elküldte a tanár az eredményeket. Félve léptem be és nyitottam meg az üzenetet, az áll benne, hogy 'Jó'. Micsoda?? Az nem lehet, gyorsan átkattintottam a leckekönyvhöz, hogy megnézzem a beírt jegyeknél, ott is négyes volt. NÉGYES! Úgy, hogy egy fogalmat nem tanultam meg, a kísérleteknek kb. 1/3-át tudtam, erre négyest kapok! Elhiszitek?! Hát először én se akartam. :D Hihetetlen, hogy Isten mennyire megáldott abban a két hétben, egyszerűen nem is tudok mit mondani. Apukámat mikor felhívtam, először csak annyit mondott: dicsőség Istennek! Hát igen, tényleg csak neki lehetek hálás, hogy megsegített és átvitt ezen a nehéz időszakon, amitől már a kibukás szélén voltam.

Így tehát mind a két félévem sikerült, MINDEN tárgyam meglett! Igazából az most isteni csoda lenne, ha átkerülnék államira, de mivel hiszek Istenben és a csodákban, és abban, hogy a legjobbat tervezni mindenben a számunkra, ezért beadtam az átvételi kérelmet! Ha ő úgy akarja, akkor átkerülök és anyáék megszabadulnak ettől a tehertől; ha nem, akkor is hiszem, hogy az ő dicsőségére történik mindez! Pihenésre viszont nincs sok idő, hiszen jövő héttől gyakorlaton leszek az MTVA-nál, amiről majd terepnaplót is kell majd írnom! Kíváncsian várom, hogy milyen lesz és hogy mi vár még rám az elkövetkezendő hónapokban. Annyi biztos, hogy nem vagyok egyedül, és hiszen, hogy a legjobb dolgok még csak most következnek! :)

komment

Címkék: élet egyetem vizsga iskola nehézségek kegyelem félév


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr854625708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása