hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2013.09.28. 23:57 hajnalicsillag

vasárnapi hardcore.

Nagyon hosszú idő után úgy alakult, hogy újra egy különleges koncerten vehettem részt, ahol az egyik általam szeretett csapatot, a Close Your Eyes-t láthattam élőben. Sajnos mindezt egyedül tettem, mivel a barátok ismerősök valódi és álkifogásokat használva lemondtak erről az élmények adta estéről. Életemben először jártam az A38-on, és bár tudtam nagyjából mire számíthatok, mégis értek meglepetések.

Nem telt feszültségmentes a vasárnapi délutánom, hiszem nagy kapkodások közepette jutottam el odáig, hogy végre én is kikapcsolódhattam. Nem érdekelt, hogy egyedül kell mennem, hogy ismeretlenek vesznek majd körül, és még az sem, hogy éjszaka egyedül kell hazajönnöm. Persze miért is lehetne minden ilyen egyszerű és szép?! A buszsofőrnek, a MÁV-nak, és az Újpest-Fradi meccsnek köszönhetően, este negyed 8-kor értem Pestre, miközben 7-kor kezdődött a koncert (nem voltam ideges..). Aztán a villamoson mellettem állt két részeg cigány, akinek persze bele kellett kötnie egy nőbe és végigugatni az utat, amit megunva egy fiatal srác beszól nekik, hogy álljanak már le. Persze szó szót követett, és már a srácot akarták megverni. Én meg így magamban gondoltam (hogy hmm, ezért érdemes volt az egész délutánomat/ estémet elcseszni, hogy vasárnap este ezt hallgassam...).

Szóval a koncertek kezdése után 45 perccel értem a hajóra, így a magyar csapatról pont lecsúsztam. A Close Your Eyes előtt még volt két csapat, akiket végig kellett néznem (szenvedtem), mire számomra ismerős dallamok is felcsendültek. A tetőterasz vendégei közül eléggé kilógtam; sok volt a fültágítós, hátracsapott baseboll sapis emberke egy négyzetméterre vetítve (ne értsétek félre, nincs bajom a stílusokkal, sőt azt mondom, hogy valakinek tök jól áll, és ez tetszik), de hát valljuk be, nem vagyok egy hardcore arc és eléggé kilógtam a tömegből.
Visszatérve a második és harmadik fellépőre zeneileg nem voltak rosszak, a szövegeiket nem értettem (nem néztem utánuk koncert előtt), így nem tudom miről énekeltek. Viszont azt nem volt nehéz megérteni, hogy hogyan kommunikálnak a közönséggel, mivel minden mondatukban benne volt az, hogy "fucking". Egyrészt unalmas volt, hogy minden szám után mondogatják, hogy valami mozgást akarnak látni, meg gyerünk emberek. Másrészt pedig, ha én kifizetem a koncertet, amin fellépnek, akkor ne beszéljenek velem úgy, hogy "vegyél kib*ott pólót, mert kib*ott sokat utaztunk, ami kib*ott drága volt". Még ha nem is én vagyok a célközönségük, és ez egy hardcore koncert (ahol akár szokás, akár nem), szerintem ez tiszteletlenség a közönség felé, még ha ezen a társaság nagy része csak röhögni tudott. Ugyanúgy, ahogy azon, hogy azt hiszem a harmadik csapatnak az énekese egyetlen szót tudott magyarul, azt hogy b+. Na itt már nagyon untam, és ha nem a Close Your Eyes-ról lett volna szó, akkor tényleg elindultam volna haza, már amúgy is nagyon elegem volt a napomból, meg a hetemből.
Mire az amerikai Close Your Eyes színpadra lépett, már csak kicsit több mint fél óra maradt az aznapi programból. Aki nem ismerné őket, azoknak mondom, hogy jófajta hardcore-punkot játszanak, és a közönség kérés nélkül a színpadhoz lépett és mozogni kezdett az első pillanatoktól. Amikor kimondta az énekes, hogy circle pit, már indult is a formáció. Nagyon lendületes és energiával telt volt a fellépésük, és azt hiszem mindenkinek pozitív csalódást okozott az új énekes (legalábbis a videókon keresztül nekem rosszabbnak tűnt). A valleys című számuk azt hiszem harmadikként hangzott el, amiről készítettem egy videót (mivel telefonnal, ezért nem jó minőségű, de azt hiszem a hangulat lejön):

Közel 30 perc játékidő után a Song For The Broken-nel fejezték be, ami után egyértelműen visszaköveteltük őket a színpadra. Amúgy azt még mindig nem értem (és erről egyszer tényleg megkérdezek egy érintetettet, mert érdekel), hogy full világi emberek hogyan tudnak azonosulni egy CYE típusú banda szövegeivel, és teljes erővel, lelkükkel énekelni pl. azt a refrént, hogy "this is my worship, this is my life", amikor fogalmuk sincs, hogy tulajdonképpen mit is fejez ki ez az egész 'dicsőítés', amit a bandatagok meg a keresztények Isten felé fejeznek ki?! Nem értem.
Este 10-kor vége lett mindennek, de még utána lehetett pólót venni meg beszélgetni a csapatokkal; én viszont léptem, mert semmi és senki nem marasztalt. Azt mondom megérte. Megérte a sok utazást, fáradozást, ácsorgást (idegeskedést nem) ez a buli, mert szerintem a CYE egy olyan csapat, ami nem sűrűn (talán soha) jön újra Magyarországra. Szerettem az estét a nehézségek ellenére, és örülök, hogy kimentem, mert láttam az egyik kedvencemet élőben, emellett új tapasztalatokat is szereztem. Jó volt. :)

komment

Címkék: punk személyes koncert hardcore élmények A38 Close Your Eyes


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr205538775

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása