hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2011.09.25. 18:56 hajnalicsillag

ember tervez Isten végez.

Mostanában rengetegszer tapasztaltam ezt. Sokszor megterveztem hetekkel, hónapokkal előre az életemet, de sosem úgy alakult, ahogy azt én szerettem volna, vagy elképzeltem. Úgy látszik Istennek más terve van számomra.

Pár bejegyzéssel ezelőtt még amiatt keseregtem, hogy nem kezdhetem el az egyetemet és mi lesz velem. És lőn: holnap lesz az első egyetemi napom! Ezt egy csodának élem meg.
Múlt héten felhívtak telefonon az egyetemről, hogy a vezetőség lehetőség ad még nekem pótbeiratkozásra ha meggondoltam magam. Mivel még mindig nem volt állásom és nem is volt kilátásban semmi, és szerettem volna iskolába járni, így belevágtam. Hétfőn voltam elintézni a papírokat, kedden a bankban voltunk befizetni a pénzt, azóta pedig próbáltam elintézni a tárgyfelvételt. Mivel még soha életemben nem csináltam ilyet, nem tudtam hogy kell kezelni a Neptunt, és a legtöbb ember akitől segítséget kértem úgy kezelt, mintha már 3 éve egyetemista lennék és mindent értenék, tudnék. Nem így volt, és nem tudtam összeírni a kötelező tárgyakat sem. Én már beszéltem a tanulmányi osztály vezetőjétől kezdve a kommunikációs tanszék ügyintézőjén át a neptun rendszergazdáig mindenkivel, de nem tudtam elmagyarázni értelmesen, hogy nem látom a tárgyak időpontját és az oktatókat. Ez valószínűleg azért volt, mert márt lejárt múlt héten a tárgyfelvétel időszaka. Végül a tanszéktől sikerült megkapnom a kötelező tárgyak listáját, így összeállítottam az órarendemet. De még nem minden volt tiszta, és teljesen kétségbe voltam esve, mert pénteken le kellett adnom a listát, sőt már rég kellett volna járnom az órákra, de még nem volt meg. És nem tudtam mi lesz, nagyon ideges voltam és féltem, mert a to-n nagyon elutasítóak, csak egy nő kedves és segítőkész, ráadásul előző este a tanszékes is majdnem lekiabálta a fejem a telefonba, hogy mit akarok én telefonon intézni, meg nem érti mit akarok és miért délután 5-kor hívom (hozzátenném, hogy fél 3-tól próbáltam elérni, de kiderült, hogy az egyetem honlapján rossz telefonszám van kiírva..no komment). Szóval gyomorideg bennem volt rendesen, de próbáltam hinni, hogyha eddig Isten elvezetett és megadta a lehetőséget, akkor most is segíteni fog.
Lesz ami lesz, pénteken reggel bementünk anyával az egyetemre (elkísért, hátha az asztalra kell csapni, hogy segítsenek már). Mondta anya, hogy meg kell áldani mindenkit, imádkozni kell mindenért és mindenkiért, hogy segítsenek és el tudjuk intézni, ha már befizettük a közel 200 ezres tandíjat. Szóval vittem magammal a laptopomat, hogy majd megnézem a neptun rendszergazda válaszol-e. Mikor odaértünk először bementünk a TO-ra, persze nem az én ügyintézőn volt és egyből problémázott. Felmentünk a tanszékes nőhöz, aki meglepő módon az előző délutáni telefonbeszélgetés után nagyon kedves és megértő volt, mondta hogy elkísér a rendszergazdához. Útközben épp találkoztunk az én ügyintézőmmel (hála Istennek), aki nagyon kedves volt és elmagyarázta mi hogy, meg hogy ő felveszi nekem a tárgyakat, csak adjam le egy papíron.
Lementünk az aulába, ahol nem működött a wifi, így a HÖK-ösöktől próbáltam segítséget kérni. Mivel nem tudják mi a baj, ezért felajánlották, hogy használhatom az egyik gépüket (ekkor még ők sem gondolták, hogy ez nem 2 perces munka lesz, sajnálom szegényeket :(). Nagyjából összeírtam mi kell, majd egy új lapra szépen levezettem és beadtam TO-ra. Persze megint a reggeli ügyintéző vette át és nem tetszett neki, hogy nem nyomtatott formátumú papíron adom be. Valamennyire megnyugodva indultunk az egyetemről. Délután mikor hazaértünk épp csörgött a telefonon, és felhívott az ügyintéző, hogy a 2 választott tárgyam nincs is meghirdetve (nem tudom akkor hogy láthattam az időpontját és az oktatót), szóval így csak 27 kreditem van. Mondtam, hogy akkor még keresek valamit és hétfőn beadom neki.
Összefoglalva most úgy állok, hogy a kötelező óráim megvannak, de csak 27 kredit és nem sok választásom van. Ami tetszik óra az betelt, vagy nem tudom felvenni az óráim miatt. 1 tárgy van, amit be tudok rakni és pont 3 kredit, az pedig az ír nyelv, csak az is tele van... De holnaptól járok egyetemre, szóval izgulok, mert nagyon új lesz minden (fogok tanulni pl. szemiotikát, pszihológiát), ezért várom. Sajnos nyelvet sem sikerült felvennem és azt javasolták, hogy legalább 35-40 kreditért vegyek fel tárgyakat, hogy év végén legyen esélyem átkerülni az államira. Sajnos nem sikerült a kavarodás miatt, de remélem meglesz a 30 kredit  és bírni fogom, mert egyelőre bejárós leszek.
Hálás vagyok Istennek, hogy mégis elindulhatok, és bár ugyanúgy be kellett fizetni a tandíjat, az ügyintézőmnek hála nem kellett pótdíjat fizetni se az utólagos beiratkozásért, se az utólagos tárgyfelvételért! :) Ha eszetekbe jutok azért imázzatok értem, mert van 2 hét lemaradásom a többiekhez képest és senkit sem ismerek, bár utóbbi miatt nem annyira aggódom. Apa az mondta, hogy már nincs internetezés, csak a tanulásra kell koncentrálnom. Egyrészt félkomolyan mondta, de én komolyan veszem, mert elég nagy anyagi áldozatba fog nekik kerülni ez az évem, és nem szeretném ha feleslegesen ölték volna a tanulmányaimba a pénzt. Másrészt pedig hiszem, hogy nem fog nekik hiányozni amit rám kell költeniük. :) Szóval higgyetek a csodákban és örüljetek az egyetemnek!

Szólj hozzá!

Címkék: jövő élet egyetem boldogság feszültség hála


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr753255806

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása