hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2011.08.04. 22:10 hajnalicsillag

esküvőt ünnepeltünk.

Múlt szombaton tehát megtartottuk és megünnepeltünk unokatestvérünk esküvőjét. Hála Istennek az előző esős és hideg napok után eléggé jó idő lett, sőt a nap is kisütött! Nézzük hogyan is teltek az ünnepi pillanatok.

Ahogy korábban írtam nem kellett péntek este éttermet díszíteni, így tudtam volna aludni, de nem annyira ment. Reggel 8 előtt fel kellett mennem, mert mentem megcsináltatni a hajam. Fél 10-kor végzett velem Enikő és jöttem hazafelé, de útközben találkoztam anyáékkal. Pont akkor hozták el a maradék süteményt, amit előző nap már nem tudtunk elhozni, így segítettem nekik bevinni. Aztán kiderült, hogy ki kéne díszítenünk a kaput - mégis csak legyen valami jele, hogy a házból férjhez megy valaki -, így nekiálltunk. Mire kitaláltuk, hogy a rendelkezésre álló eszközökből mit alkossunk és hogyan, illetve mindezt megcsináljuk, addigra majdnem 11 óra lett. Így siettünk haza fürödni meg elkészülni, mert elvileg délre kellett volna mennünk teríteni az ebédhez. Mire kész lettünk tesómmal 12:10 lett, így mire ott voltunk teríteni, addig a többi fiatal megcsinálta. Így fél 1 után hazamentünk felvenni a ruhánkat és a cipőnket, mivel 1 órára hivatalosak voltunk a lánykérésre és az azt követő ebédre.
Előbbi unokatestvérünk házánál volt - ahová csak a legszűkebb család volt hivatalos, de mivel Romániából, illetve Magyarországról sem érkeztek meg akkora a vőlegény rokonai, így kb. 20-25-en figyeltük az eseményeket. A romániai lelkipásztor olvasott néhány igeverset a Bibliából, megkérdezte az anyukát, hogy elengedi-e a lányát majd Erdélybe, illetve hogy Évi a leendő férjével tart majd-e; és megkapta az esküvői csokrát Tibitől.
A lánykérés után átmentünk az imaházba, ahol hidegtálas ebéd volt szintén a legközelebbi rokonok számára. Hát, mindenféle saláta volt a tálon, rajta pedig aszalt szilvával meg barackkal töltött hús, szóval én kihagytam a menüt. Kettő után nem sokkal indultunk a helyi polgármesteri hivatalba, ahol a hivatalos házasságkötés történt. Viszont maga a terem olyan kicsi, hogy az ifjú házaspáron, a feleség szülein és a tanúkon kívül kb. 3-4 személyt fért még be a kb. 40 főből. Én is az ajtóból figyeltem a történteket, de nem volt hosszú a szertartás, kb. 25 perc.

A hivatalos házasságkötés után átvonultunk az imaházba egy kört téve, majd szépen beült mindenki. Az egyházi része is szép volt, közel 1,5 órás. A faluból is elég sokan eljöttek, ez nem is meglepő, hiszen rengetegen ismerték és szerették Évit és örülnek a boldogságának. Voltak természetesen köszöntések mind a gyülekezet, mind az ifjúság, mind pedig a testvérek, rokonok részéről.

Az egyházi szertartás után az ifjú házaspár fogadta a gratulációkat, a vendégek pedig fogyaszthattak a rengeteg süteményből, amik nekik lettek készítve, hiszen az esti vacsorára csak 80 fő volt hivatalos. Én mindeközben kerestem azokat akik kocsival jöttek az esti vacsorára, mert mindenkinek kellett adnom 1-1 szalagot, amit rákötnek a kocsira. Miután ez megvolt mentem fényképezkedni, mert az ifjú házaspár szeretett volna közös képeket.
A feleség szüleivel; a férj szülei nem tudtak eljönni a nagy távolság és idős koruk miatt:


A feleség testvéreivel, nagymamáival és testvérének feleségével és lányával kibővült csapat (majdnem mindenki máshova néz :D):
A mi kis családunk (olyan mintha kancsal lennék, pedig nem vagyok az..):

 Miután mindenki kajált, elkészültek a csodás képek és a vendégek kocsiba szálltak, elindultunk a 2 faluval arrébb lévő étterembe. Volt ültetési rend és nagyon jó kis asztaltársasághoz kerültem. :) Mondjuk az vicces volt, hogy beültettek 2 fiatal házaspár közé (akik tavaly házasodtak), illetve szemben is egy pár ült. :D De azért elvoltunk.
Először pezsgővel koccintottunk az ifjú párra (lehetett választani, hogy édeset vagy szárazat kérünk), majd jöttek a röviditalok. Én azt kihagytam, nem vagyok valami nagy alkoholfogyasztó, bár az asztalunknál eléggé szerették a fiatalok. Majdnem elfogyott 2 liter bor, sok sör, pálinka, és rengeteg rövidital, olyannyira, hogy az első kör után a pincér csajszinak nem fért fel a tálcájára a rövid italos pohár, annyi volt. :D Az első menü újházi tyúkhúsleves volt, aztán főtt hús tornával, majd marhapörkölt főtt krumplival. Én csak a levesből ettem, az finom volt. Ezek elfogyasztása után volt kb. 8 óra, amikor is játszottak a fiatalok (kész banda lett ott, dobossal, sok gitárossal, énekesekkel), aztán az örömapa közreműködésével néhány színdarab következett. Vagyis ő írta, és megkért néhány fiatalt, hogy játsszák el. Én is így kerültem a képbe, de előtte egyszer sem próbáltuk el. Csak mondta, hogy majd szól ha én jövök, úgyis csak 1 mondatom lesz. Így onnan tudtam meg, hogy szerepelnem kell, hogy bemondták a nevemet a mikrofonba. De rövid volt a színdarab meg olvastuk.. meglepetésszerűen pénztárosnőt játszottam:

 

Ezek után mindenki járkált, picit pihentette a gyomrát a további menühöz, hiszen volt vagy 6 fogás. A folytatásban rizs és sültkrumpli mellé lehetett rántott gombát, sajtot és rengeteg fajta húst enni. Vagyis sokféleképpen volt elkészítve. Utána pedig jöttek a sütik, torták, volt választék bőven. Közte ismét játszottak a fiatalok, lehetett beszélgetni, voltak ismét humoros pillanatok és mindenki degeszre ehette-ihatta magát. Én tartalékoltam a később behozott esküvői tortára, amiből volt egy 4 emeletes és egy kis, 2 emeletes:


Én gesztenyéset ettem, de mindegyik emelet más ízű volt. Aztán éjfélkor még volt töltött káposzta, de nem ettem belőle, mert nem szeretem. Éjfél után kiültünk az étterem teraszára és beszélgettünk. Aztán 1 körül mondta tesóm, hogy jöjjünk haza, mert nem érezte jól magát. Szóval hazajöttünk, kb. 2-re értünk haza.
Így véget tehát az ünneplés.. :) tesóm meg csinált rólam képeket, szóval (majdnem szép voltam):

Na, most már nagyon egoistának érzem magam, úgyhogy ennyi kép elég is lesz egy évre. Inkább jöjjön még egy az ifjú házasokról, akiknek innen is sok-sok boldogságot! :))

 

komment

Címkék: esküvő öröm élmények


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr283126126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása