hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2011.12.18. 00:53 hajnalicsillag

készülök a karácsonyra!

christmas_banner_jpg1.jpg
Már csak egy hét és itt az év legnagyobb ünnepe! :)) Már nagyon várom, annak ellenére, hogy nincs hó, ami miatt szomorú vagyok. De a köpönyeg azt írja, hogy a falunkban fog esni szerdán 5 cm hó, meg az azt követő 2 napban is 3-3 cm, szóval reménykedem! Pénteken véget ért az egyetemen az első félévem, most már hivatalosan is vizsgaidőszak van, de csak januárra vettem fel őket. Addig próbálok ünnepelni, pihenni és persze tanulni.

Ahogy korábban írtam minden nap kiteszek egy dalt facebookra, hogy hangolódjunk ezzel az ünnepekre. Szerintem max ha 10-15 ember végig szokta őket hallgatni, vagy legalább elindítja, de nem bánom. Közben legalább én is találok gyöngyszemeket és már tudom mit fogok hallgatni a következő egy hétben. Nagyon sok együttes készít külön karácsonyi albumot, de kevés olyan van, amit egyben is szeretek/ tudok meghallgatni, nem csak 1-1 dalt. Itt van például az MxPx - Punk Rawk Christmas című nagylemeze, ami nagyon jó kis pörgős számokat rejt, szeretem! De épp emiatt nem jó ráhangolódásnak, mert csak felpörgeti az embert, pedig ilyenkor én a békére és a nyugalomra vágyom. Nem kell csalódni azért, vannak már nagyszerű kiadások! Az egyik legkedvencebbem (van ilyen szó?) a Barlowgirl - Home For Christmas albuma, ahol feldolgozások is énekelnek és gyönyörű a kivitelezés és az összhang, az összes dal kedvenc! <3 Nagyon szeretem még a Relient K - Let It Snow, Baby...Let it Reindeer című kiadását (ez is ugye régebbi), de idén sem kell panaszkodom a téli felhozatalra. Itt van Hawk Nelson - Christmas EP-je, akik a tőlük megszokott punkosabb stílus viszik tovább a feldolgozásokban; TobyMac - Christmas In Diverse City nagylemeze, ami egyszerűen nagyszerű; a Kutless hihetetlen hangulatos és gyönyörű This Is Christmas EP-je; Jamie Grace - Christmas Together kislemeze; és végül, de nem utolsó sorban múltkor találtam rá Jonathan Jones - Christmas In Our Shorts kislemezére, ezt is hallgassátok meg! :) Szóval nem mindig hallgatok én metált, szeretem én az ilyen kis aranyos, ünnepi zongorás, akusztikus dalokat is! :) Viszont még kiegészítem egy kis hip-hop/rap összeállítással, ami nagyon vicces szerintem (egy egész albumnyit le lehet tölteni innen):

Viszont nem csak zenével hangolódom. Ma sütöttem mézeskalácsot, jövőhéten pedig szépen kidíszítem. Meg fogok sokat-sokat sütni, mert anyának dolgozni kell és egyébként is szeretek. Mamámnak mondtam, hogy csináljon kalácsot (igazi házi kalács!!), majd ha tudom megfigyelem a műveletet. Tesóm meg főzni fog, meg majd takarítunk, stb. Ajándékot nem nagyon vettem, de már kitaláltam mit kreálok! :) Eközben gondolkodok azon, hogy mi legyen szenteste. Az elmúlt években mindig rohanás volt az utolsó hét, általában báboztam, suliba jártam és ezer felé volt az agyam. Most egy kicsit nyugisabb, hogy nem vagyok benne a bábmisszióban és a héten vége lett az első félévnek is. Így próbálok majd lelkileg is készülni és ne csak úgy belerohanni az ünnepbe. Szenteste miután hazajövünk az imaházból vacsorázni szoktunk, majd az ajándékozás előtt mindig felolvasok valamit (vagy valamilyen karácsonyi történetet vagy a Bibliából) és éneklünk közösen. Egyik nap voltam a GoodNewsban ajándékot nézni, és akkor láttam meg 2 könyvet, ami a karácsonyhoz kapcsolódik. Az egyik Elisabeth Mittelstadt: Hadd üljek le a csillag mellé című kis könyvecskéje, a másik pedig Wass Albert - Karácsonyi üzenetek című írása. Csak beléjük lapozgattam, de itthon rájuk kerestem, és megtaláltam neten az utóbbit! Szóval majd ebből fogok keresni valamit, de úgy hallottam, hogy neki nagyon szép és őszinte versei vannak, de nem vagyok valami jó poéta, szóval lehet, hogy az utóbbi dolgot elhagyom.

Ami pedig a behatásokat éri.. a plázák már hetek óta karácsonyi kirakatokkal hódítanak, de már 3 hete az utcai árusok is megjelentek szinte minden nagyobb téren. Még november vége felé többször jártam a Vörösmarty téren, amikor kevés kis bodega volt még felállítva. Akkor volt hangulatos, még tömeg sem volt igazán és magamba szippanthattam a karácsonyi illatokat. Jó volt az élmény! De mostanra valószínűleg a szokásos tömegnyomor lehet ott, főleg hétvégéken, így nem sajnálom, hogy nem mentem ki. Azonban a tv-kből sem maradnak ki az ünnepi műsorok és riportok. Pont ma lettem figyelmes utóbbira a TV2 Magellán című műsorában. Amíg anya a fürdőszobában volt bekapcsoltam a tv-t és pont ez a csatorna volt megnyitva. Sztárokat kértek fel, hogy beszéljenek a karácsonyi menüről, meg a szilveszter és akkor voltak Pest egyik leghíresebb éttermében, aztán egy sztárnál..stb, nézzétek vissza, ha érdekel. Majd a következő mondattal zárták a riportot: ,,a karácsony lényege pedig éppen az, hogy finomakat együnk és együtt legyen a család." Hát ez így szíven ütött. Már mindenhol ez folyik sajnos. Már a szeretet sem említik (amiről egyébként elnevezték), hanem csak a jó kaja és az együttlét. Jó persze fontos, meg többek között egy adja meg az alaphangulatot, de azért ne feledkezzünk már meg róla, hogy Jézus születésnapját ünnepeljük! Ennek kéne lennie a világ legnagyobb ünnepének és mindenhol az ő nevét kellene harsognia az embereknek, róla kéne szólnia a tévében, rádióban a műsoroknak és a daloknak, ehhez képest pedig... néha olyan szánalmas dolgok történnek, és ezek olyan dühítőek! Többek között ezért is szeretek bábozni, részt venni a misszióban, mert ott legalább az óvodások, iskolások megtudják, hogy miről kéne szólnia a karácsonynak. Még ha nem is erről szól talán elhelyezzük bennük az alapokat. Hiszem, hogy ezekre később építeni tudnak és remélem, hogy amikor ők felnőnek más lesz a karácsony mint most.

Holnap, azaz ma lesz a karácsonyi ünnepély a gyülinkben, ismét Pintér Béla lesz a vendégünk. Kíváncsi vagyok milyen lesz ez az alkalom, remélem sokan eljönnek és áldott lesz. Most megyek is aludni, készülődjetek és hangolódjatok ti a földkerekség legörömtelibb ünnepére, a Király születésnapjára! :))

komment

Címkék: zene tv könyv történet ünnep karácsony öröm riport hangolódás


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr773471894

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása