hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2013.09.14. 00:02 hajnalicsillag

az ország tetején.

IMG_20130908_122905.jpg

A nyár utolsó napja a család nagy részével az ország legmagasabb pontján.

Iskolakezdés előtt apáék szerették még volna, ha elmegyek velük valahova, mivel a nővérem volt már nyaralni a Balatonnál. Mivel fürödni nem akartam, ezért mondták, hogy menjünk el kirándulni. Én felvetettem Dobogókőt (ahol még nem voltam) és Kékestetőt (ahol nagyon régen, még általános iskolás koromban jártunk utoljára), melyek közül én választhattam, így az utóbbira voksoltam.
Vasárnap reggel kocsiba ültünk, és a kacskaringós falukon áthaladva, völgyeken és dombokon átlépve döcögtünk a cél felé. Egyikünk sem járt még erre. A Mátra lábánál szőlőültetvények, a fák között éhes, élelem után kutató vaddisznók. Már majdnem a csúcson voltunk, de tovább haladtunk Paládsasvár felé, hogy elmenjünk a helyi üvegfújóba. Fél órás "műsor" keretében bemutathatják, hogy a szinte folyékony, izzó üvegből hogyan formáznak különböző üvegtárgyakat, korsókat, borospoharakat. A belépő keretében ki lehet próbálni az üvegfújást, sőt, néhány ezerért saját ivópoharat is lehet készíteni, amibe beleégetik a készítő monogramját. Úgy láttam Apának és Anyának is tetszett. Apa persze inkább a szakmai dolgokra volt kíváncsi, így az egyik ott dolgozót kérdezgette, hogy milyen homokból készítik, milyen forró a kemence, hogy csinálják a pohárra a fülét, stb. Ezek olyan dolgok, amit egyszer mindenkinek meg kellene néznie élőben!
IMG_20130908_112607.jpgIMG_20130908_113050.jpg

IMG_20130908_121832.jpgEzután visszamentünk a csúcsra, ahol leparkoltunk és felgyalogoltunk a sípálya tetejére, ahol van egy tisztás, kis játszótér, kajáldák és a TV torony. Természetesen felmentünk oda is, és szerencsénkre nagyon jó és tiszta idő volt. Bár Apa így sem látta az otthonról hozott távcsővel a Tátrát. Arrafelé már párás volt az idő és csak homályos foltban láttuk, hogy mi lehet ott. Sajnos pont amikor ott voltunk akkor festették a kilátó korlátját, így nem tudtunk körbe menni. Nagyon hideg is volt fent, a levegő meg olyan extra tiszta és friss volt. Készítettem néhány képet:

IMG_20130908_122836.jpg

IMG_20130908_123530.jpg

IMG_20130908_123646.jpg

IMG_20130908_123723.jpg

IMG_20130908_123916.jpg

IMG_20130908_133513.jpg

Kb. két órát lehettünk fent, de nagyon jó volt. Ott ebédeltünk, körbenéztünk, vettünk emlék hűtőmágnest, végül lesétáltunk a sípályán. Kifogtuk a jó időt, sokan kint is voltak kirándulni. Ha közelebb lenne és lenne közlekedés, akkor simán kimennék oda néha, csak nézni a tájat, nyugalomban, a természet közepén, ahol még wifi sincs, de igazából nem is érdekel, mert vannak nála érdekesebb látnivalók. És újra megbizonyosodtam róla, hogy bizony Magyarországon is vannak nagyon szép kis helyek.

komment

Címkék: kirándulás élmény kilátás hegycsúcs kékestető üvegfújó


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr725512640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása