hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2010.01.30. 15:25 hajnalicsillag

reggelem, majd hójelentés Felsőpetényből.

Valamikor hajnalban vagy reggel nálunk is elkezdett szakadni a hó. Azóta is esik folyamatosan. Mondjuk így elég érdekes volt éjjel is. Telihold volt és ilyenkor nem igazán tudok aludni. Fél 2 előtt hirtelen felindulásból felkapcsoltam a villanyt, bekapcsoltam a rádiót (hétköznap ébredés utáni rituálén első mozzanatai), majd ránéztem a telefonomra és így nyugodtan elkönyveltem, hogy még aludthatok pár órát. Így kikapcsoltam a rádiót, le a villanyt, de visszaalvás előtt még beállítottam a telefonom ébresztőjét 5:30 és 5:40-re (ilyenkor kelek..hétköznap). Aludtam pár órát, majd öt óra előtt megint felébredtem, ránéztem a telefonra mennyi az idő, és akkor tudatosul bennem, hogy konkrétan szombat van és nem is kell iskolában mennem. Így hát kikapcsoltam az ébresztőket és aludtam majdnem 8-ig. Amikor is apukám felébresztett, mert ment Pestre és hogy hogy kell használni a fényképezőt. Kikeltem az ágyból, elmagyaráztam, aztán visszafekvés előtt kinéztem az ablakon. Szakadt a hó. Nagyon. Tudtam hogyha felkelek akkor lapátolhatok majd ezerrel, mivel tesóm sincs itthon. 10 után a reggeli végeztével felöltöztem, hogy majd én hősiesem eltakarítom az udvarral az addig lehullott 20 cm havat. Hát, kicsit nagyon sok esett. Anyummal nem győztük lapátolni. Közben persze kijött a mamám is (88 éves), hogy majd ő lesöpri a lépcsőket. Ahelyett, hogy bement volna a melegre inkább kint mászkált és jajgatott, hogy jaj mi lesz velünk. Semmi, ha esik, hát akkor esik. Nagyjából végeztünk az udvarral, kimentem az útra, ott is ilyen 10-15 cm hó az úton (hókotrot max este, vagy holnap reggel fog látni a falu). Próbáltam fényképezni, de igazából majdnem elázott a telefonom, mert annyira szakadt, de azért van ilyen:

Aztán csináltam utat az állatkákhoz, meg próbáltam leverni a fenyőfákról (van egy pár darab) a havat, mert nagyon lefelé hajlottak már, és nem akartam hogy letörjenek az ágaik. Hát ez részben sikerült, bár akkor már majdnem elsülyedtem, mert - nem túlzás - volt hogy térdig érő hóban lépkedtem. Ekkor volt még csak dél, azóta is esik. Visszafelé menet a kaputól újból elkezdtem lapátolni, mert azóta ismét eset 5 cm. Kicsit beljebb érve pihenésképpen raktam napraforgót a madaraknak az etetőbe, szegények ilyenkor nem sok kaját találnak. Ez is szép eset volt, ahogy odaértem a házikészítésű kis kajáldához. Na de ezután még várt az udvar többi része. Igazából már csak félretoltam a havat amennyire bírtam, mert az előző akciókból már építettem egy 1,5-2 méteres hófalat. Emlékszem, hogy még kisebb koromban esett egyszer nagyon sok, de ennyi még sosem! Végülis ilyen 2,5 órás lapátolással (elfáradtam, a kezeim majdnem hólyagosak) eltakarítottam kb. 5-8 millió köbméter havat az udvarról és a ház környékéről. Persze mire végeztem ismét esett 2-3 cm. De most már bent ülök és pihenek, kint 30, vagy annál is több cm hó. Remélhetőleg reggel nem arra ébredek, hogy megint térdig érő hó van. :D

 

komment

Címkék: tél reggel hóesés


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr661714904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása