hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2009.05.08. 14:15 hajnalicsillag

túl az írásbelin.

Igen, végre túl vagyunk már rajta. Hétfőn magyarral kezdtünk. Előtte azért próbáltam áttanulmányozni a könyveket, füzeteket, tételeket, de hát annyi volt, hogy mire megjegyeztem valamit, addigra a másikat elfelejtettem. Végülis úgy voltam, hogy csak nem lesz nehéz, írni tudok, majd összehozok valamit. A szövegértés szerintem nem volt nehéz, csak a hetes feladatot rontotta el mindenki, mert az szívatás volt. Utána pedig az érvelést választottam. Írtam arról, hogy mostanában nem motiválják annyira a kisgyerekeket az olvasásra, meg hogy én mire emlékszem kiskoromból. Írtam 1-2 könyvről, ami éppen eszembe jutott, meg persze a véleményemet. Úgy jöttem ki, hogy ez jól sikerült. Aztán a tv-be, meg neten annyit mindent lehetett hallani, hogy elbizonytalanodtam. Így nem tudom, hogy mire számítsak. Majd kiderült, hogy jót írtam-e, vagy sem.

Kedden matek. Na ez volt kb. az egyetlen, amin nem izgultam. Próba érettségim négyes lett, gondoltam magamban, hogyha odafigyelek, meg ott a négyjegyű is, akkor összehozok nagyjából egy ugyanilyen eredményt. Tévedtem. Jó, az első része könnyű volt, minden feladatot majdnem megoldottam jól, de égő vagy nem égő, nem tudtam kiszámítani a mértani közepét két számnak. Nem jutott eszembe a képlet és a könyvbe is hiába kerestem. Aztán jött a második fele. Az eleje még ment, hiszen csak józanész kellett hozzá, de utána jöttek a geometriás feladatok, amik a halálom. Próbáltam megoldani mindegyiket, de egyszerűen nem ment, pedig ott ültem felette 2 órát, de semmi. Aztán már ideges voltam, és mikor kijött valami, azt nem egyszer a szürke részbe írtam be, ahová a pontokat fogják.. Persze véletlenül, de már kivoltam. A végén úgy jöttem ki, hogy ez kettes lesz. Volt, akinek szintén nem sikerült, de hát ez engem nem vigasztal. Nem hibáztatom a feladat készítőit, inkább magamra vagyok mérges, hogy nem voltam képes megoldani azt a néhány feladatot. Most meg még rosszabb, hogy így négy év után az érettségin buktam el az egészet. Nem azt mondom, hogy okos vagyok matekból, mert nem egyszer korrepetáltak, meg félévkor is majdnem megszívtam (csak kettes lettem), de már előző években is megszenvedtem azért, hogy valami jól sikerüljön a végén. És ez a nagy csalódás, mert igen, nekem égő, hogy kettest, netán hármast kapok matekból. Tisztában vagyok a képességeimmel és tudom, hogy bennem volt a jobb eredményt, csak éppen nem tudtam kihozni magamból és ezért vagyok mérges. Főleg hazafelé is a buszon felhúzott az a sok kis tizenéves, akik azt hiszik, hogy övék a világ. Mindegy idegbeteg nap volt a keddi.

Szerdán volt a töri, de már úgy mentem be kb., hogy nem érdekel, hogy sikerül. Szerintem nehéz volt, volt ahol nem írtam semmit, volt, amiről fogalmam se volt és csak tippeltem. Az atlasznak se vettük sok hasznát, max 1-2 évszámot lehetett kiolvasni belőle. Az esszé kidolgozásánál az ókori vallásokat, Magyarország a dualizmus korában-t és a Választásokat választottam. Leírtam amit tudtam, majd meglátjuk. Nem mondom, hogy hú de jó sikerült, de szerintem nagyon rosszul se. Egy hármasra számítok belőle.

Csütörtökön pedig az angol, amitől összességében a legjobban féltem. Tudniillik egy szlovák nemzetiségű faluban a lehetőségek száma, hogy angolt tanulj egyenlő a nullával. Általános iskola utolsó évében jártam angol szakköre, meg 7 éven keresztül minden nyáron egy hetet eltöltöttem amerikaiakkal + a középiskolai négy év. Persze itthon is próbáltam tanulgatni, de hát az ember nem sokra megy, ha már az alapokkal gondja van, na meg a nyelvtannal. Mert ugye középiskolában folytatólagosan kezdtük tanulni a nyelvet. Így mindig is nehezebb volt számomra bármilyen angol dolgozat megírása, elkészítése, mint pl. azoknak, akik már 4-5, esetleg 8 éve tanulták előtte. Szóval elsősorban ezért féltem, mert tudtam, hogy nincs elég tudásom és a nyelvtannal is problémáim lesznek. A szövegértésben a focistásat tudtam, a többit próbáltam értelmezni, de nekem sok idő kell, amíg végiggondolok mindent. De hát 60 perc nem sokra elég, így a vége felé már tippelősre vettem. A következő fél óra számomra nehéz volt, ugyanígy időhiány miatt elsősorban, meg hát nem is értettem meg mindent. Utána következett a magnós rész. Szerencsés voltam abból a szempontból, hogy az első padban ültem és oda tették le a magnót. Végülis a szöveg nem volt annyira nehéz, csak a második feladat volt tiszta szívatás. Azt senki nem tudta, én is kb. 2-3 dolgot írtam be, abból talán egy ha jó lesz. Utána meg jött a leveles rész. Ennél a résznél már lehet szótárt használni, de hát itt találkoztam a nyelvtani nemtudásommal. A második résznél meg még hülyeségeket is írtam, mert nem tudtam mit tanácsoljak. Úgyhogy ennél megint csak úgy jöttem ki, hogy nem igazán tudtam. Persze erre is számítottam... Ha a jegyet nézzük, akkor egy kettesre számítok.

Összességében pedig rosszul sikerült az egész. Én elhittem, hogy könnyű lesz, mert mindenki azt mondta és ezért nem is izgultam. Megvolt bennem a kellő önbizalom és nem is féltem. Nehéznek tényleg nem volt nehéz, csak éppen én nem tudtam/értettem. Általánosságban azért azt hangoztatja mindenki, hogy 3-4-5-ös lesz neki. Hát engem meg már nem érdekel. Főiskolára már eleve nem vesznek fel az év végim után, ezek után pedig már 1000 %. Ez van. Örülök, hogy túl vagyunk végre az írásbeli részén. Június 16-17 szóbeli, arra azért tanulok, mert a lelkiismeretem nem engedné, hogy ne készüljek. Az elnökünk egy matek - infó szakos nő lesz, úgyhogy remélem békén hagy.

Rossz volt a hét, most pihenek. Nektek azért köszönöm a sok szurkolást, imákat, sms-eket, meg ilyenek! :) Kedvesek vagytok. Ja, és legközelebb emlékeztessetek, hogy hosszabb ideig ne járjak magas sarkúba, mert csütörtökön úgy jöttem haza, hogy 3 lábujjamon vízhólyag lett és kicsit nehezen járok... köszönöm.

komment

Címkék: érettségi iskolás


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr201109898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Czimby 2009.05.09. 22:47:47

Na, jobb későn mint soha: mondtam már, hogy angoltanár leszek és most is tanítok angolt? Ha ennyire kész vagy az angoltól, akár msn-en is angolozhattunk volna (van ismerősöm, akivel szoktam). Ha netalán esetleg valamikor még szükséged lenne erre, szólj csak. :D
Nagy kalapokkal a hátralevő vizsgákhoz!

hajnalicsillag · http://hajnalcsillag.blog.hu/ 2009.05.10. 13:08:30

okés, köszönöm! :) meg a kalapokat is. :D

gospelradio · http://www.gospel.hu 2009.05.15. 18:21:12

el sem tudlak képzelni magassarkúban.....

sajnálom, hogy nem sikerültek jobban a jegyeid.

ha nem most, majd mész jövőre. én 30 évesen kezdtem el főiskolára járni.
most 3 diplomám van.
nincs elveszve semmi!!!!!!!!!!

Czimby 2009.05.16. 12:57:42

@gospelradio: Jaja, én is kihagytam gimi után 3 évet, oszt az angoltanáros lesz a 3. diplim, hátha azzal még kezdeni is tok vmit. :D
(Már ha egyáltalán megkapom a diplit, mert ez a bolognai folyamat úgy belekutyult, hogy már nem is értem, mit kell hozzá csinálni, mit nem. Ha bolognai, akkor csak spagetti, folyamatot ne!!!)
süti beállítások módosítása