hajnalcsillag

A mindennapjaim és amikor az életem elvont pillanatait élem meg.

Utolsó kommentek

  • hajnalicsillag: @Kata Oross: szia! igen felhasználhatod, de a végére írd oda, hogy részlet - és a nevemet (Tóth Sz... (2013.08.01. 13:15) Kari Jobe - Where I Find You
  • Kata Oross: Nagyon szeretem Karit és a dalait. Meg szeretném kérdezni, hogy használhatom-e ezt a szöveget, job... (2013.08.01. 10:09) Kari Jobe - Where I Find You
  • viteez: ez így van, csak nehéz megtalálni a középutat a visszahúzódó, egészséges, és nyomulós között ;) (2013.05.13. 21:47) első látás után randi.
  • hajnalicsillag: @viteez: ezt értem és egyetértek, de attól, hogy valakinek van férje/ felesége van, attól még korá... (2013.05.13. 21:09) első látás után randi.
  • viteez: @hajnalicsillag: ha a keresztyén értékrend alapján indulunk el, akkor csak egy házasság van és nin... (2013.05.13. 18:33) első látás után randi.
  • Utolsó 20

Címkék

Címkefelhő

2009.03.12. 15:44 hajnalicsillag

káromkodsz-e?

Nem. Múltkor gondolkoztam el rajta, hogy tényleg néha mennyi minden bemegy az ember fülén, és mennyi önuralom kell ahhoz, hogy ezek ne hagyják el a száját. Nekem nem jelent különösebb problémát. Lehet, hogy a mai világban sokan csak káromkodással tudják kifejezni magukat, mert ez megy az agyukba, és miután berögződik már ők is úgy beszélnek. Nehéz olyan környezetet találni, ahol az embereknek nem minden második szava valami "pozitívumot" fejez ki, hiszem már az ovisok többet káromkodnak, mint én valaha is próbáltam. Talán a másodpercekre jutó legtöbb szidalmazást akkor hallottam, mikor kint voltam a magyar focimeccsen. Na, ott aztán mindent lehet hallani, attól kezdődően, hogy valaki szidja a játékot, aztán már a végén ott tart, hogy az ellenfél országát tünteti ki szebbnél szebb jelzőkkel. Ettől nem lesz jobb senkinek, akkor miért csinálják? Én nem beszélek csúnyán, mégis az alap szavakkal ki tudom fejezni magam értelmesen, és az érzelmeimet is ki tudom közvetíteni. Osztályban is néha eldurvul a helyzet, mikor valakit oltogatnak, de ez ellen nem sok mindent tud a másik tenni. Épp ma történt meg egy érdekes eset velem. Tesire öltöztünk át, és nem tudom mi kapcsán, de szóba került ez is, hogy én nem káromkodom. És rá akartak venni a lányok, hogy mondjam ki azt, hogy köcsög, mert b*** ***, mert hogy hallani akarják, hogy én hogy beszélek csúnyán. Mert hogy ők még nem is hallottak káromkodni, meg egyáltalán valaha használtam-e ezeket a szavakat?! Hát nem. Legalábbis nem emlékszem. És nem, még az ő unszolásukra se beszélek így, mert nem érzem ennek szükségét. Minek mondjak ki, használjak olyan szavakat, aminek nem látom értelmét. Ez még nem azt jelenti, hogy én nem ismerek cifrábbnál cifrább szavakat, de inkább elszívom magamba, minthogy ezzel mást esetleg megbántsak, vagy nem tudom. És ez most nem a szent kislány története, mert biztos mások is tudják türtőztetni magukat. Igen, nekem is van véleményem, de kifejezem azt a saját szavaimmal, még akkor is ha néha jót nevetnek rajta, hogy milyen értelmetlenül ragozok. :D

3 komment

Címkék: káromkodás


A bejegyzés trackback címe:

https://hajnalcsillag.blog.hu/api/trackback/id/tr22998141

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kulsztaff 2009.03.13. 14:32:22

Igen. Sajnos. Többet, mint amennyit szeretnék, és sajnos minőségben is néha alulmúlok egy-két bármilyen szabadszájú emberkét. A neked kicsillagozva levő szóösszetételt szinte "és"-ként használtam a mondataimban, nem is olyan túlrég, és akkor azon kaptam magam hogy héjhó, azért na. Próbálok odafigyelni azért manapság rá, de kicsúsznak a számon olyanok, amikért utána utálom magam.:_\

IAmCoby (törölt) 2009.03.14. 12:20:36

az emberi kultúrába már berögzültek ezek a szavak, még ha feleslegesek is. Mert ugyan ha valaki káromkodik, azzal biztonságérzetet akar kelteni magában, és másban meg félelemet (?) talán. De szerintem is el lehet lenni káromkodás nélkül :)
Apropó, megírtam a lemez kritikámat, és megcsináltam az alap design-t a blogomnak itt a blog.hu-n =D

Czimby 2009.03.31. 12:42:54

Nekem (lassan egykori?) miniszterelnökünk ominózus beszéde ugrik be. Én se vagyok egy szent ember, de én a barátaimmal, az ellenségeimmel sem szoktam olyan trágár szavakkal beszélni, mint az az erkölcstelen ember, aki Magyarországot (ő kicsit más jelzővel illette) vezeti (remélhetőleg nem sokára múlt időben). Felháborító, hogy egy politikai vezető itt áll erkölcsi szinten, és már réges régen el kellett volna küldeni. De nálunk mindent lehet, feltételezem, nálatok is az van, hogy óra alatt esztek, isztok, beszélgettek, és a tanár a hibás, ha ezt szóvá meri tenni. Mindegy, nálunk a gyüliben van az, hogy istentisztelet alatt esznek, isznak, beszélgetnek, ki-be járkálnak az emberek. Valamiért ez a szellemiség eléggé eluralkodott az utóbbi időben: mindent lehet.
Na, nem írom, mert inkább csak nyomást gyakorlok ezzel arra, aki olvassa, azt pedig nem szeretném, ha ez bárkiben is indulatokat váltana ki. De sajnos ez van.
süti beállítások módosítása